torsdag 12 maj 2011

Nästa år ska jag inte...

odla majs...



... eller sätta ut mer än en planta med pumpa...


...sa jag förra hösten...

*hahaha* Tusan att man aldrig lär sig!

Majsen blev nämligen inte mer än några kolvar och de var inte fullmatade med korn som man önskar! Nå väl de står i alla fall tätare och i bättre jord i år så kanske, kanske blir det större skörd av dem. De är i alla fall stora nu så sniglar ska inte vara något större bekymmer.

Med pumpan var det precis tvärt om. Den höll formligen på att ta över hela köksträdgården och jag delade ut pumpor till alla jag känner. Min lilla Matilda sa snusförnuftigt när vi höll på att sätta fröer, - kom ihåg att bara sätta ett frö av pumpa i år mamma! Hon är klokare än sin mor det barnet! ;0)

Anna

11 kommentarer:

  1. Hihihi, du tog dotterns goda råd i år då...

    Jag lär mig aldrig heller. Jag brukar få dela ut tomat och gurkplantor till hela släkten varje år och i år likaså.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Va mycket presenter du kan dela ut, ha, ha.
    Må så gott
    kram Malin

    SvaraRadera
  3. Jag provade oxå pumpa för ett par år sedan och dom växte över allt annat. Så klok dotter du har :).
    Numera har jag prioriterat bort hela landet, har inte energi till det.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Där ser man att barn är klokare än vuxna, men det är nog för att deras minne är bättre.

    Ha en skön kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  5. Haha klok dotter. Läs mitt senaste inlägg vad jag lyckats med. Också lite för mycket av allt. Dock har jag bara 4 pumpaplantor.

    SvaraRadera
  6. Pumpor ha rjag äntligen vant mig av med att odla. Det tog ett antal år men som sagt, i år har jag inga och det känns bra. Tog alldeles för stor plats i mitt begränsade trädgårdsland.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hihi, jo hon har ju så rätt!
    Själv satte jag faktiskt en del av mina pumpaplantor i den kompostlådan som var mestadels urgrävd för säsongen och de växte som bara den utan att vara ivägen :).

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  8. Det var så med våra pumpor också. Men jag tyckte det gav en viss djungelkänsla och gillade det! Och gott med pumpasoppa är det!
    Lycka till med radhusprojektet. Jag tänker igen, hur hinner hon med???!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  9. Ah, vilken underbar köksträdgård! Önskar att jag hade en egen, men det skulle aldrig funka....är aldrig hemma och kan sköta om plantorna.
    Lycka till med årets skörd...och man ska inte vara FÖR förnuftig! Lite galet optimistisk måste man få vara!

    SvaraRadera
  10. Varför skall man lära sig av sina misstag, de kan ju bli bra misstag nästa gång .-)

    Kram Mia

    SvaraRadera