torsdag 3 mars 2011

Sidenkuddar

Jag äääälskar siden!

Egentligen vet jag inte varför, det är svårt att jobba med eftersom det fransar sig så lätt och tål knappt någon temperatur alls på strykjärnet. Dessutom är det rätt dyrt...

Men... ingenting går upp emot känslan av att stryka med handen på en sval sidenkudde... Vardagslyx helt enkelt! ;0)

När man sedan hittar en perfekt nyans i lite lätt turkost i tygaffären vill man bara fort hem och sätta igång och sy. Jag ska sy upp massor med sidenkuddar i rosa, turkost och lila att ha i min soffa under sommaren. Tyvärr passar dessa färger inte så vidare värst bra ihop med den stooora röda handknutna mattan vi har på golvet i vardagsrummet så den ska få åka på sommarkollo i torpet... ;0) Om ni vill se hur mattan ser ut kan ni titta in här.

Sedan kan jag inte låta bli att visa två av mina killar för er...

Huuur söta är de inte när de ligger och sover i soffan, helt utslagna efter en hård dag. :0)


6 kommentarer:

  1. Vilka läckra nyanser du syr kuddar i. Ja man är riktigt sugen på pasteller nu när våren närmar sig.
    Vilken underbar rofylld och också kärleksfull bild!
    Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Finns det något mysigare än att somna med en bebis på det viset.. Så härligt och så mysig bild på dina killar..

    Sidenkuddarna är så fina, sydde en del i sidentyg för ett antal år sedan.. Inte det enklaste tget att sy i, det vill ju gärna glida iväg med.. Men nsyggt blir det om man får till det :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Härligt med sidenkuddar!!! Desto svårare att sy i...
    Vilken mysbild du visar!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Mysigt! Ja siden är härligt och svårt men det är det som sagt värt :).

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Vardagslyx borde man unna sig lite oftare. Kuddarna är jätte jättefina!

    Ååå vad mysigt det såg ut med en lite lur i soffan. Kan riktigt känna vad gosigt det är att ligga så och få känna den lilles värme på bröstet.

    Njut varje minut...

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  6. Du borde skaffa en frågepanel i sidan på din blogg, så man kan enkelt ställa frågor och läsa frågor som du svarat på :) Jag gjorde min på http://valresultatet.se till min blogg

    mvh malin

    SvaraRadera