söndag 13 mars 2011

Bloggtips!

Jag har en handfull förebilder när det gäller trädgård och odling.

Tyra är en av dem!

Hennes helt fantastiska köksträdgård har stått som förebild för hur jag själv har utformat min köksträdgård. När jag tittade in på hennes blogg för första gången kunde jag aldrig drömma om att jag ett år senare skulle stå där med ett eget växthus som i mångt och mycket påminner om hennes. Jag har fortfarande mycket att lära för att ens komma i närheten av Tyras kunskaper om trädgård och odling, men det är roligt att ha ett mål i sikte! :0)



Suck, såååå vackert det kan vara med grönsaker!



Alla ni som är intresserade av odling måste titta in på Tyras blogg Köksträdgården. ...Och är ni inte intresserade så kan jag lova att ni kommer att vara det efter att ha sett mer av hennes vackra odlingar... ;0)

Anna

8 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Tack för tipset!
    Ha en skön söndag! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Gomorron Anna
    Trädgårdsbloggar gillar jag också, har tre jag brukar besöka. Tack för bra tips om en fjärde.
    Ha en bra dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med bloggar som ger så mycket inspiration. Och just du ger ju mig den kicken. Jag ska göra mina odlingsbäddar som du har det hos dig.Och jag längtar så till man kan gå ut och börja. I veckan som kommer ska jag prata med en bonde och beställa flis till gångarna runt bäddarna.Igår skrev jag just om inspiration och den odlingsbok jag bläddrar i 10 gånger om dagen just nu.

    SvaraRadera
  4. Älskar min trädgård men det kommer bli andra året som jag inte kan ta hand om den ... och den om mig.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Håller med dig fullständigt... Tyras blogg är bedårande o inspirationsrik o full med tips o råd. Här kan man hitta mycket som man önskade att man kunde lägga ett karbonpapper över o applicera i sin egen trädgård.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  6. Ja det 'är helt klart en av mina favoritbloggar när det kommer till trädgården och odling. bra val!

    Skönt att lillkillen verkar kunna klara det på egen hand och att han syresätter sig ordentligt. Som sagt, hoppas han snabbt blir bättre. Själv sitter jag här med en ettåring med öroninflammation. Igen. Toppen.

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Toppentips för mig, som står inför min första riktiga odlingssommar! Så vacker trädgård att jag får gåshud!

    Må så gott idag, Anna!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Tack för tippset! Trodde att jag hade din blogg i min blogglista men icke - fixar nu!

    Trevlig kväll!
    Stina

    SvaraRadera