söndag 6 mars 2011

Bloggtips!

Veckans bloggtips består av två heeelt olika bloggar. Jag tycker det är så inspirerande att få ta del av människors olika uttryck och sätt att formulera sig på. Det gör att jag själv får både lust och vilja att prova nya saker när det gäller foto såväl som hur jag ska formulera mig i text. Vad är det som väcker intresse och vilja att veta mer när man läser en blogg? Det finns troligen lika många svar som det finns bloggar. ;0)

Tvillingmamma- Ett kreativt liv är en blogg som skrivs av en kvinna som är konstnär ända ut i fingerspetsarna... Allt hon tar i blir vackert och jag blir jämt överrumplad av hur hon gör vardagliga enkla saker vackra. För mig handlar det här mer om konst än om inredning... Jag har så smått också börjat se det vackra i det lilla vilket inte är så enkelt som det låter. Det gäller att ha ögonen med sig och ta sig tid att se... På samma sätt måste man ta sig tid att läsa det hon skriver... Kanske handlar konst just om det, tid...





Jag tycker det är så befriande att läsa bloggar som inte uppdaterar så ofta. Kanske beror det på att jag själv uppdaterar min egen blogg varje dag att det blir en skön kontrast. Saras blogg Under en vind är en blogg som innehåller underbart vackra bilder och där saker och ting får ta den tid det tar. Befriande i det stressade samhället vi lever i!

Att hennes hem sedan har varit med i både inredningsböcker såväl som tidningar är ingen tillfällighet... Inspirerande är ordet som bäst beskriver hennes ljusa vackra hem!




Alla bilder är lånade med bloggskribenternas godkännande...

Sådär, nu är det bara att surfa runt och inspireras! :0)

Anna

8 kommentarer:

  1. Hej!

    Så fina tips! Hoppas du får en riktigt fin söndag.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Verkligen inspirerande bilder, tack för tipsen!
    Ha en fin söndag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt att få tips om bloggar,
    och härligt att läsa att det finns bloggar som inte uppdaterar varje dag,jag tillhör de som inte är så flitig, ibland vet jag inte riktigt vad jag skall skriva och visa bilder om.
    Önskar dig en trevlig söndag och tack för din fina blogg!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig söndagstradition, Anna!
    Tack för alla nya tips!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med i.
    Ha en fortsatt bra söndag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Hej, blev grymt imponerad av ditt växthus och köksträdgård. Superfint!
    Jag ska försöka hinna bygga ett växthus i sommar, som tur är har min kära far samlat på sig det mesta materialet så det är "bara att bygga."
    Blir det bara en tredjedel så fint som dit är jag nöjd:)
    Malin

    SvaraRadera
  7. *tackar för så fina ord* Så glad jag blir! De blev andra sparrisbilder trots allt? :) Stor kram,tack för lite energi!

    SvaraRadera
  8. TACK för dina rader om min blogg! Det i kombination med en soligt fin dag och utflytt i lusthuset resulterade iallafall i ett nytt inlägg!

    Ha en ny härlig vecka!

    Kramar!

    SvaraRadera