torsdag 27 januari 2011

Kokos kakor (glutenfria)...

Igår hade jag en helt galet produktiv dag! Jag bakade hur mycket som helst och hann dessutom med att sy samt pyssla med mina förodlingar. Det märkligaste med allt är att jag knappt hade sovit alls under natten... Lille Gunnar har tyvärr blivit förkyld så nu är det ett evigt pysslande med hans lilla näsa nätterna igenom. ;0)

Var kommer all energi ifrån? När jag var gravid sov jag dag som natt och fick ändå ingen energi medan jag nu klarar mig på några timmar. Kroppen är bra märklig och ju mer man försöker förstå sig på den desto mindre förstår man... Vad är poängen med att inte ha någon energi alls när man är gravid? Kanske stenålderskvinnan inte utsatte sig för faror på samma sätt när hon sov heeeela tiden? Någon tanke måste det ju finnas bakom!



Dessa super goda kakor kan jag varmt rekommendera er att prova på att baka. Helt utan gluten är de dessutom!

Ingredienser:
200g kokos
2 ägg
1 dl strösocker
50g smör

Smält smöret. Vispa ihop ägg och socker och rör sedan ner kokos och smör. Låt smeten stå och svälla i minst 10min. Klicka ut små kakor på ett bakplåtspapper och grädda dem i 175 grader i 10min. Jag valde att rulla små bollar av smeten men det går såklart snabbare att bara klicka ut smeten...

Lycka till!

Anna

8 kommentarer:

  1. Gomorron vännen!
    Jobbigt när de små blir sjuka. Hoppas att han snart är bättre så att du också kan få sova en stund.
    Mums, jag älskar cocos kakor, de måste jag baka snart.
    Ha en fin dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. God morgon...

    Hoppas att lilla Gunnae kryar på sig.
    Här hemma är lilla Noel också sjuk men han är ju lite äldre.

    Tack för tipset med kakorna. Ska testa för här hemma måste ha både vanligt och glutenfritt.

    Men mycket av fikabrödet gör jag glutenfritt.

    Ha en fin torsdag och hoppas att ni blir friska snart.

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. jag tror att du får all din energi av lille Gunnar ;-)

    Tänker tillbaks 23 och 11 år....åååhhh...vilka känslor....

    Nog för att man älskar dem alldid men den första tiden, den är speciell.

    Kram till dig och din familj/caja

    SvaraRadera
  4. Ja sjuka barn är inte skoj alls.Hoppas att han kryar på sej din lilla prins.ja cocoskakor är ju bara så himla gott.Ha en fin dag.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Oj jösses, jag tror att du är övertrött. När jag är det kan jag bli helt "radiostyrd" och göra hur mycket som helst, i synnerhet städa!
    Kokoskakorna ser supergoda ut, tack för receptet!

    Hoppas du snart får en god natts sömn,
    kram Catta

    SvaraRadera
  6. kokoskakor är alltid gott. Ibland doppar jag dem i smält chocklad...mmmmmm...kramis emlan

    SvaraRadera