lördag 18 december 2010

Växthuset...

Jag läääängtar!

Nu är det snart dags att börja planera för nästa säsong trots att det ser ut såhär just nu...



Det här blir mitt allra första år som jag är med växthus från våren och jag kan knappt bärga mig! Alla tips om vad man behöver tänka på, när man ska så osv mottages tacksamt! Gärna i mejl form ;0).



Ha nu en underbar lördagskväll!

Själv kommer jag nog att som vanligt somna med näsan i en trädgårdsbok och drömma mig bort till en annan, liiite varmare tid.

Anna

10 kommentarer:

  1. Inte annat än att man blir lite avis på ditt fina växthus... Själv tänkte jag ge mig på odlingsbäddar för första gången, - ser att ni har fina sådana, har ni snickrat dem själv? Något tips på lättodlade saker för en nybörjare?
    Ha den skön lördagkväll!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Du väckte min längtan också! Mitt växthus är också nytt för nästa vår.
    Ser underbart frodigt ut i er köksträdgård. Pallkragar ska sättas här också...meningen var att få till odlingslådor på hösten, men tjälen hann före! Kommer följa dina odlarmödor med stort intresse!
    Eija

    SvaraRadera
  3. Japp, här längtas det också! Planerar och slår i böcker, har precis skickat efter en stororder från Runåbergsfröer... det är så himla roligt med förberedelserna...nästan lika roligt som själva odlandet!

    SvaraRadera
  4. Här brukar trädgårdslängtan sätta in så fort juldagarna är förbi. Så är det alltid! Då börjar jag planera och drömma.

    Ha en bra fjärdeadvent. Kram!

    SvaraRadera
  5. Åhh, jag ryser när jag ser ditt fina växthus och önskar så mycket att vi hade plats för ett sånt samt en man som inte sa emot. Men jag får fortsätta drömma. En dag kanske.

    Vad har du planerat att så nu?

    Kram Teres

    SvaraRadera
  6. Åh! Lyckliga du som har ett växthus! :) Vad har du på såddlistan till nästa år?
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  7. God kväll!
    Visst saknar man våren och värmen eller värför inte flyga iväg till ett varmare land..
    Du kanske har lite svårare med det :)
    Börjar det bli tungt med magen?
    Nu är det inte så många dagar kvar..
    Ha en fortsatt bra kväll..
    Här tar vi det lungt..
    Faktiskt :) Har tittat på det nyaste shrek med barna!
    Bara hemma och själva med familjen.. Det kan också behövas ibland.
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  8. Växthuset är så vackert i vitt;o)

    kram Malin

    SvaraRadera
  9. Blundar....doften av ett växthus fullt med tomat och gurkplantor...aaahhh...vill ha....

    Lycka till med ditt växthus/caja

    SvaraRadera
  10. Jag förstår att du längtar o planerar, för ditt växthus är ljuvligt fint.....

    Hoppas att du o familjen får en mysig o stämningsfull adventshelg!

    Julkramar till dig/ Therese

    SvaraRadera