måndag 27 september 2010

I´m in love!

Som jag älskar hösten...

Tända ljus, varma bad och äntligen kan man börja äta lite "rejälare" mat igen! I lördags lagade jag ett långkok inspirerad av Per Morbergs kokbok "Morberg".

Suck!

Bilderna, maten, de små anekdoterna...

Vad ska man säga? Per I love you!!! (Förlåt Niklas hoppas du förstår ;0))

Boeuf Bourguignon


Det enkla lite slabbiga sättet att laga mat tilltalar mig. Jag är ingen pedant som sitter och skivar gurka eller morötter i exakt lika tjocka skivor... När jag lagar mat ska det vara enkelt och inte alltför många moment eller ingredienser för den delen. Jag äääälskar recept där man inte behöver plocka fram ml måtten och vågen för att få till det.



Länge leve långkok och mustiga höstgrytor!

Anna

14 kommentarer:

  1. Ja jag är med dig till 100% vad det gäller detta! Äääälskar Per Moberg jag också. Men som tur var så gör maken och Liam det också! *fniss*

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig. Det ska vara lite rufft när man lagar mat. Inget pet och perfektionism här inte. Jag hittar helst på nya recept efter vad jag har hemma.
    Höstmat är ju lite rejälare, som sagt var! Ha en fin vecka! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig, gillar också Per Morberg!
    Ha en skön kväll!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  4. Mmmm gott med långkok och härliga recept;)

    SvaraRadera
  5. Här brukar det också vara långkok i gryta,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Håller med dej bara så gott med grytor som står på spisen och puttrar .Sprider god doft i hela huset.Massa tända ljus .Ja det är ju bara så himla gott och mysigt.Ja Per är en klar favvo.Önskar dej en skön kväll Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Ååh, så gott det ser ut!! Vi pratade om just gryträtter här hemma igår och konstaterade att vi måste köpa oss en lergryta, det är ju så gott och perfekt att inte behöva mäta allt i ml och dl när man lagar mat.

    Hoppas du haft en bra dag

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  8. Hi, hi... vad rolig du är! =) Jag älskar också Per Moberg, men trodde jag var själv om det, de flesta av mina vänner tycker att han är dryg... Men alltså en snygg svettig familjekarl som dessutom lagar fantastisk mat - det kan ju inte bli bättre! ;)
    Kramar från mig i höstmörkret!

    SvaraRadera
  9. Per Morberg bjuder verkligen på inspiration på hög nivå, kan absolut inte hålla mig borta från repriserna av hans "Vad blir det för mat".
    Nyttjar fler av hans böcker som inspiration i köket.
    Ha de gott i höstmörkret. Catarina

    SvaraRadera
  10. Är även jag en grytälskare, mums!
    Så mycket fina inlägg av blandad art du visar och vad fint ni har hemma! Grattis också till det kommande underverket! Visst har ni tre sedan tidigare har jag för mig efter vår inredningstripp i stockholm i april...
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  11. Visst! Som jag älskar grytor - går ICKE beskriva ;)

    kram

    SvaraRadera
  12. Hej igen!

    Jag har bytt blogg sen vi sågs på inredningsträffen i Stockholm (då klanske du vet vem jag är :)) hade bloggen inredningsdrömmar förut och efter Sthlm tog jag en lååång paus, kändes som allt blev för mycket med inredning och allt men nu är jag på g igen :)

    Tack för din snälla kommentar i min blogg...som sagt jag tycker dina inlägg är väldigt inspirerande och ni har ju ett otroligt vackert hus

    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Låter som om vi tycker om att laga mat på samma sätt...
    Kram Pia

    SvaraRadera