söndag 18 maj 2014

Ormbunkar...

Som små lurviga troll tittar de yrvaket upp ur jorden... De har sovit sin vintersömn länge men nu  är det dags att trassla ut sig och bre ut sina vackra gröna vingar i vinden. 


Ormbunkar är en av mina favoritväxter... Kanske på grund av att de gör de mörka fuktiga hörnen i trädgården gröna och fyllda med liv. 


Vem kan låta bli att älska en växt som gör en sådan storstilade entré, varje vår! Ett cirkusnummer lika värt att beskåda som när tulpanernas knoppar äntligen brister.


Anna

1 kommentar:

  1. Underbar blogg! Jag läser nästan aldrig bloggar men nu hittade jag en helt i min smak. Du verkar vara lika tokigt galen i lantluften som jag!

    Älskar dina inlägg om höns, odlingar, barn och allt annat. Tack för att du delar med dig!!

    Mvh Linda

    SvaraRadera