måndag 20 januari 2014

Suspensoar rekommenderas...

I all rättvisas namn måste jag ju göra ett inlägg om hunden med stort H här hemma!

Glittra...

En Berner Sennen som är precis som en Berner ska vara... Hon är snäll, älskar barn, hatar att vara ensam och hittar på en massa bus när hon har chansen. 

Män som kommer på besök får snudd på rekommendationen att bära suspensoar eftersom hon gärna brutalt trycker in nosen och kolla läget. Har man en kaffekopp i handen kan man nästan räkna med att få en nos under armbågen som bufflar till, med utspillt kaffe över sig som följd. Det är mer än en gång jag har vaknat med en hund liggandes på rygg i sängen bredvid mig, dragandes timmerstockar som skulle ha gjort vilken snubbe som helst avundsjuk. 


Men mest av allt är hon alldeles, alldeles underbar!


Anna

2 kommentarer:

  1. En så underbar hund,vilken blick då förlåter man det mesta.
    Vov Vov hälsar Renate

    SvaraRadera
  2. Visst är dom underbara våra fyrbentingar med så mycket glädje i. Jag skulle aldrig vilja vara utan vår Zelda och nu hoppas jag bara att hon ska bli frisk i sina armbågar. Förlåt om jag påminner dig men visst var det så att ni hade en innan som hade problem i armbågar höfter?

    Kram Anna

    SvaraRadera