onsdag 1 januari 2014

Skam den som ger sig!

Idag gav jag mig (trots den evinnerliga hostan som aldrig verkar vilja ge sig) ut på en promenad. 

Målet var att hitta årsskott av pil eller sälg för att äntligen ta tag i projektet "lära sig fläta korgar". Jag älskar korgar och har länge drömt om att kunna skapa egna. Tänk att kunna plocka fram en egentillverkad picknickkorg när man ska ut i skogen och grilla med ungarna. ;)

Sagt och gjort... jag hittade sly, letade upp en beskrivning på internet och så vips var jag igång. Såååå kul (och svårt!). Nu är botten klar och materialet jag hittade likaså så det blir till att ge sig ut på promenad i morgon igen för att få ihop till den efterlängtade korgen. 

Om det blir en korg värd namnet lovar jag att visa bilder... eller strunt samma! Jag kommer att visa bilder oavsett! Jag försöker i alla fall och trägen vinner. 

En vacker dag ska jag kunna titulera mig korgflätare. ;)


Nyredigerad bild... Var inte helt nöjd med förra varianten men nu börjar jag närma mig hur jag vill att bilden ska upplevas. 

Skogsmystik heter den. 

Anna

3 kommentarer:

  1. En god fortsättning på det nya året.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att kunna fläta egna korgar! Ser fram emot bilder!

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Vacker bild, Anna! Hoppas det kommer några bilder på korgen också så småningom=)

    Gott nytt år!

    SvaraRadera