måndag 20 maj 2013

Sånt som gör en ekonörd lite extra glad...

I förra veckan var jag på jakt... med mitt nya macro dvs. ;) 

Jag sökte insekter att fota och till min förvåning hittade jag det här älskande paret sittande i lugn och ro på en maskros. Ok, det kanske var en aning ofint av mig att fota dem mitt i akten så att säga men, det gjorde jag bevisligen. 

Eftersom just bin ligger lite extra risigt till på grund av alla bekämpningsmedel som sprutas ut på våra åkrar blev jag glad ända in i hjärteroten när jag såg dessa två försäkra sig om ännu en generation bin i min trädgård. Ja, eller någon annans trädgård... Det är ju inte säkert att de bosätter sig just här bara för att de hade lite rajtan tajtan i mina buskar. ;)


Anna

2 kommentarer:

  1. Det vart ett väldigt fint närgånget foto. Bin ligger mig med varmt om hjärtat, biodlare som jag är. Ha det bäst.Åsa

    SvaraRadera
  2. Jättefin bild! Hurra för fler bin och humlor :-)
    Skönt också att du är tillbaka på bloggen. Jag har saknat dig...
    /Katarina

    SvaraRadera