lördag 15 oktober 2011

Mosskransar till dörren...

Jag veeeet att småfåglarna kommer att plocka bort all mossa på de här kransarna så snart kylan sätter i ordentligt, men till dess får de hänga på vår ytterdörr och välkomna oss när vi kommer hem. Jag har gjort en stomme av halm och sedan bara satt fast mossa med ett enkelt snöre. 


När jag gör sådana här dekorationer försöker jag jobba med naturmaterial så det ska gå att kasta det hela på komposten när jag vill byta. Med en massa inplastad metalltråd har man ju inte en aning om vart man ska slänga dem när det är dags! ;0) 

Anna

18 kommentarer:

  1. Så fina.....jag älskar mosskransar och gör massor såna jag me ;))

    SvaraRadera
  2. Super fin, jag bara älskar mossa och det kommer nog bli några alster här med idag.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Perfekt! Tack för tipset, tänkte göra kransar i helgen och känner att det finns inte så mycket tid men ett par mosskransar hinner jag göra så jag kanske apar efter dig. Hoppas det är okej? Jättefint med ett vanligt snöre, passar hur bra som helst.
    Ha en underbar lördag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Enkelt och jättefint!
    En mosskrans får det nog bli här med...:-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Här äter fåglarna både kransar och stearin (jag har kvar några ljus ute) så det är full rulle, dom hackar och äter, men vad gör det!
    Dina kransar är så fina, så!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Vilka fina kransar! Och smart att jobba miljövänligt! Blir sugen på att göra en egen!
    Ha en trevlig helg!
    Kran Elin

    SvaraRadera
  7. Jag älskar mossa! Gjorde själv en mosskrans förra året och ska göra det i år igen. Har redan börjat leta ut bra mossor ute i skogen...*ler*
    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  8. Jätte snygga! Ska nog ta och testa det jag med i år.
    Ha det bra!
    Ullis

    SvaraRadera
  9. Jag har samma tanke fast hos mig så har mycket hamnat i öppna spisen hehe. Väldigt väldigt fina kransar. Du satte fart på min insperation. Dags ta ut hundarna i skogen nu : )

    SvaraRadera
  10. Jättefina mosskransar du gjort. Kloka funderingar om komposteringen som följer, det är ju alltid så jobbigt att trassla ut all ståltråd innan man kan kasta det. Ska ta lärdom av dig. Trevlig helg.// Peter

    SvaraRadera
  11. jag gör med mosskransar, smart att ta allt material som är nedbrytbart i kransen..jättefina!

    SvaraRadera
  12. Så vackra och så smart tänkt med naturmaterial till!

    Ha en fin lördagskväll, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Jättefina kransar!
    Tänk jag har alltid fått ha mina kransar i fred till den här hösten, de har varit på min lammöronkrans så den ser lite trött ut..
    I morgon bär det hemmåt igen.
    Kraam Anna

    SvaraRadera
  14. Så fina, du är så flitig:))

    Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Snyggt! Och smart med natursnören..brikar stå och klippa bort plasttråden ja...

    Ha en fortsatt mysig lördag nu!! Kram Sanne <3

    SvaraRadera
  16. Härliga kransar.. Hoppas fåglarna hittar ngt annat att äta på..

    Kram Mia

    SvaraRadera