onsdag 19 oktober 2011

Ett galet gott bröd!

Jag är periodare... 

Ja, när det kommer till att baka bröd dvs. ;0)

Igår fick jag ett ryck och bakade ett rågbröd med surdeg, linfrön och russin som blev riktigt gott!


Jag har ofta rätt mycket sirap i mina limpor men för mig känns det bättre att göra bröd som barnen tycker om och äter i stället för att baka till fåglarna. Dessutom blir det i alla fall 100 gånger nyttigare än de sirapslimpor man köper i butiken...


Mina ungar åt upp en hel limpa till kvällsfikat igår... Uj, u,j uj, huuuur ska det bli när de blir tonåringar?

Jag brukar mest bara hälla i en skvätt av ditten och en skvätt av datten när jag bakar men jag ska försöka knåpa ihop ett recept och lägga upp på min mat och bakblogg under dagen... Allt för er mina söta läsare!

Ha nu en ljuvlig onsdag!

Anna 

8 kommentarer:

  1. Vilken fin limpa! Ser väldigt gott ut!
    Det är något helt annat att baka eget bröd, än att köpa i butik!
    Ser fram emot receptet! :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Mmmm det såg riktig gott ut!
    Ha en fin dag!
    /Irene

    SvaraRadera
  3. Ser jättegott ut, ska hålla utkik efter recept då:)

    kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Jag är också periodare vad gäller bakning. Men jag gör mest kakor.
    Kan tala om för dig att det inte lönar sig att göra annat än stora plåtar när barnen kommer upp i tonåren...*ler*

    SvaraRadera
  5. Det ser jättegott ut! Jag är lite dålig på att baka trots att jag gör allt annat möjligt och omöjligt själv. Som tur är har vi ett "riktigt" bageri i området vilket är typ den enda butik vi har så den vill man ju stötta.

    SvaraRadera
  6. Du får väldigt gärna dela med dig av receptet på surdegen för jag har bestämt mig för att prova. Har aldrig bakat surdeg, jag som ändå bakar så pass mycket bröd.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hembakat bröd är ju ljuvligt gott och detta bröd ser inte ut att vara sämre =) Ser mycket gott ut så jag förstår barnen..

    Ha en fin kväll..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Heeeeeej!
    Vad gott brödet såg ut!!! Blir alltid så sugen när man ser så fina bilder...tusan att man ska vara glutenintolerant också...

    Så du har börjat fundera på julgardiner, tycker jag du gör rätt i! och gardiner med tomtar på i barnens rum är absolut inte tacky, tänk vilka barndomsminnen de får!!! Av typen : när jag växte upp sydde mamma egna julgardiner med tomtar på till våra sovrum, ingen hade likadana som vi hade".

    Såg att du ska göra mycket pyssel till jul, visst vore det kul att göra julgodis tillsammans? Tänk vilka barndomsminnen det blir för barnen...

    Kraaam (nästa vecka bara måste vi hinna ses igen eller hur) Anna

    SvaraRadera