tisdag 19 januari 2010

Ett mirakel!

Jag lovar, det är ett mirakel! Lilla B sov heeeeela natten, i sin egen säng inatt! Jag trodde att han hade dött när jag vaknade på morgonen så jag var tvungen att gå in i hans rum och kolla. Där låg han och snusade fridfullt i en liten hög med täcket som en korv runt benen. Jag trodde inte att det var sant! Det var x antal månader sen han sov hela natten i sitt eget rum. När jag behövde det som mest också! Tänk vad fort det vänder i smårbarnsbranchen. En annan sak som känns löjligt rolig är att en god vän till mig ringde mig igår och frågade om jag inte ville följa med henne på bio på fredag. Bio! Det var nog 4 år sen sist. Jag ska moffa popcorn och hälla i mig läsk tills jag är grön i ansiktet. Bio, åh vilken underbar idé Maria! Tack!!!!

Nu till lite inredning, som den här bloggen ska handla om egentligen. Lyckades värja det uppdukade bordet från alla barn som ville dit och leka, ett ögonblick, så jag hann fota. Bilderna kanske inte är alldeles underbara men de får duga. Här ser ni också lilla M:s skräcktapet på nära håll *hihi*. Det är föresten jag som har sytt tårtorna, kanelbullen och glassen.





Ta hand om er!

7 kommentarer:

  1. Än är det inte försent att utbilda om dig! Jag var läkarsekreterare i 17 år men under tiden gick jag både utbildning inom textil, konst och natur samt läste senare till trädgårdsmästare. Få se vad jag ska bli när jag blir stor! Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hur kan man sy, så det ser så där gott ut?
    Skräcktapeten var rätt kul, tycker jag!
    Ha en bra fortsättning på veckan! Vi stretar vidare mot helgen.....Ja,ungefär så, gick det till med mitt byggande åxå! Ha,ha...
    Kram från Åsa

    SvaraRadera
  3. hej du, vad sköööööööönt med en nattsömn...min tvåring kommer varje natt och sen ska han ha välling, jaja det går ju över!
    du jag gillar din skräcktapet, supernajs!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  4. Så skönt att få sova en hel natt både för dig och lillen, men visst blir man orolig när man vaknar utan barn i sängen på morgonen?!

    Vad roligt att du hittade min blogg så att jag kom in hos dig kommer tillbaka snart igen
    Ha en bra dag
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. hej
    första gången på besök här =) härlig och inspirerande blogg du har...gillar kaffebordet =)
    kram pia

    SvaraRadera
  6. Hej hej!
    Roligt att hittade till min blogg! Tackar för kommentaren! Idag hade jag absolut en fin dag ;)
    Ha det gott och välkommen åter :)
    Vit med inslag av blått? Då har vi nåt gemensamt! ;) Mitt kök gåt i vitt och blått :)
    Ska följa dig, kul att se hur din blogg kommer att utvecklas!!!!

    SvaraRadera
  7. Fin blogg du har! Tack för kommentaren hos mig. Ja, nog ser alpackorna lite högfärdiga ut då de sträcker på sin långa hals.

    Jag kommer också ihåg då barnen för första gången sov en hel natt utan att vakna. Det är underbart och behövligt med nattsömn.

    SvaraRadera