Ta knäck till exempel! Vem i hela fridens namn kom på idén att man ska försöka få ner den brännheta smeten i pyttesmå, instabila formar av papp (som dessutom sällan eller aldrig släpper)?
Näpp, i år är jag gumman mot strömmen!
Barnen fick knäck i små strutar jag gjorde av bakplåtspapper och vi vuxna får äta knäck i form av kola inlindad i papper. Såååå mycket enklare och dessutom behöver jag inte oroa mig för att de små ska sätta i halsen. (Vi har ju varit med om en och annan incident av det slaget...)
En knäckstrut på lördagen och alla var nöjda och glada! Inte ett E-ämne så långt ögat kan nå... ;0)
Nu har jag en fråga jag skickar ut i etern...
Marmeladgodis!
Hur gör man? Jag har försökt med åtminstone fem olika recept men skiten stelnar ju aldrig! Om du har ett recept som fungerar, snälla dela med dig! :0)
I eftermiddag presenteras den lyckliga vinnaren av tävlingen jag har haft här på min blogg!
Anna