måndag 18 oktober 2010

Mossboll á la Anna

Tycker ni som jag om runda gröna klot?

Jag har länge försökt få Niklas att gräva några gropar vid vår entré så jag ska kunna plantera buxbomklot där, men han får liksom aldrig riktigt tid... ;0) (Jag har börjat misstänka att det ligger ganska långt ner på hans prio lista.) I vanliga fall hade jag så klart kunnat göra det själv men som den gravida (foglossningsdrabbade) kvinna jag är så håller jag mig ifrån kroppsarbete i största möjliga mån!

Sååå vad göra?

Man får helt enkelt tillverka kloten själv!



Man behöver 1 frosttålig kruka, hönsnät, mossa och hårspray... (Skratta ni men jag har fått tips från Linda med bloggen årstidens bästa att fåglarna inte ska vara så sugna på stylad mossa)

Ta daaa!

Mossboll à la Anna!



Grön hela vintern och bara fantasin sätter gränser vad gäller modell på kreationen... Kanske en kon som kan kläs in med ljusslinga till advent? Den modellen ser ni i bakgrunden på första bilden ;0).

Ha nu en uuuuunderbar Måndag!

15 kommentarer:

  1. Snyggt!!!!!
    Ha en fin Vecka!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad snyggt och vad duktig du är. Det skall jag ta och pröva. Visserligen har jag en del buxbom klot i min trädgård men detta skulle vara fint att ha vid entrén.
    Ha en bra start på veckan!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  3. Fiffigt och jättefint.

    Det är roligt att skapa av naturens ägodelar, billigt och fint. Jag måste verkligen ta mig i kragen, här hemma händer inte mycket nu

    Kram

    SvaraRadera
  4. Gud så fint och så enkelt. Nu ska jag ut i skogen och leta mossa. Jag har funderat länge vad jag ska ha vid våran brevlåda, det här är ju jättesnyggt att ha där. Tack så mycket för tipset. ha det gott!
    Kram
    Viveka

    SvaraRadera
  5. oj vilken stor och fin mossboll... mina är ngt mindre ;D Vad har du för fåglar som inte äter mossan? Mina blir uppätna varje dag!
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  6. Va snyggt! Det där med hårspray måste jag prova! Här får inget vara i fred... :)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Det där blev hur bra som helst! Och så smart med hårsprayen, det där får man ju testa.
    Snygg "header" du har fixat till på bloggen!

    Må gott,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. OK, mossklot får det bli! Hade tänkt köpa lite ljung, men det ligger nog långt ner på min priolista, för än har jag inte sett nåt nytt i krukorna här;-)

    Kram Emma

    PS. Spara på kroppen du, är väl ända sättet att lindra foglossningen på. När jag väntade tvillingarna vilade jag duktigt och det har nog varit min bästa graviditet när det gäller just foglossning!

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!
    Så fint du gjort. Man kan göra många roliga varianter med mossa, det har jag också testat på. Visst blir det fint med belysning runt till jul, en toppen idé.
    Hoppas att du står ut med din foglossning, inte roligt, (har haft det kraftigt med alla 3). Man får lära sig att ta det lugnt och göra minder, lugnare projekt och pyssel, men jag vet att det är svårt....
    Ta hand om dig gumman!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Ja, men du har väl ändå de mest fantastiska idéer. Tack snälla för det!

    SvaraRadera
  11. Gud så fiffigt! Det här måste jag prova.

    /Mia

    SvaraRadera
  12. Men så snyggt! Bra gjort!


    Men har du foglossning, gud så jobbigt. Hopaps du mår bra i övrigt.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  13. Haaahhaaa du är väl för rolig du!
    Ja,det hjälper faktist.

    :)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  14. FINT!!
    Jag hoppas fåglarna kommer ge sjutton i mossbollarna här hemma haha. De har varit på dörrkransen som är klädd med mossa i alla fall. Men jag hoppas att det är som du säger: de kanske inte är så sugna på dekorerad mossa :)

    Ha det bra!

    /Fia

    SvaraRadera