onsdag 9 januari 2013

Jag skaaaaaa!

Jag vet... jag har fortfarande kvar julpyntet men jag ska ta bort det till den 13. Jag loooovar! Grejen är den att i vanliga fall brukar jag vara less på julen redan innan nyår, men i år har jag inte så mycket att pynta mitt hem med så då får julen stanna kvar lite längre. 

Jag har målat det mesta i vitt och grått och jag älskar det! Jag trodde att jag skulle vilja ha en massa färg men näääää.... jag har nog med liv och rörelse inombords så då behöver jag lite lugn och ro i mitt hem. 


Stolarna och bordet fanns kvar här när jag flyttade in men jag är inte säker på om jag ska lägga ner så mycket jobb på att måla de rangliga stolarna. Jag ska försöka hitta några nya på loppis i stället. Bordet har jag målat med golvfärg och håller nu tummar och tår att ungarna inte lyckas förstöra det i första taget! Men det är ju i och för sig bara att måla om ifall det skulle ske. ;) 

Hur har ni gjort? Är julen fortfarande kvar?


8 kommentarer:

  1. Jo du, mitt är också kvar....
    Det är liksom mycket jobbigare att plocka bort, än att plocka fram! Konstigt va? =)
    Ser fint ut med vitt och grått... sen kan du ju alltid lägga till vilka färger du vill!
    Kram kram
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Japp, här är julen kvar, med barrande gran och allt! ;o) Brukar ta bort allt runt tjugondaknut så det blir väl i helgen kan jag tro!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej! Och välkommen tillbaka med dina nya krafter! Jag funderar också på att måla mitt köksbord till jag hittar ett som verkligen ska passa...ifall jag övertalar min man att börja med köksplanerna (nån gång ;-)...har gjort det en gång med det blev inte snyggt...jag väntar också med att ta ut...julen den 13/01 har jag hört man ska (?!) lite synd för jag gillade verkligen pyntet jag hade iår...Ha det bra,Karla.

    SvaraRadera
  4. Härligt att se att andra inte heller har tagit bort julen helt. Granen har jag slängt ut för den var alldeles för mycket i vägen. Men som sagt, jag ska också. Kram. Åsa

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du är tillbaka! Jag tror att det blir ett bra år för dig nu. Det började ju bra med de sålda reportagen. Grattis!
    Här flög julen ut ovanligt tidigt, direkt efter nyår. En stjärna i fönstret lät jag hänga kvar, men den tog jag ner idag. Nu väntar jag på att våren och solen ska komma - efter veckor av dimma och regn. Tyvärr ser det dock ut som om vintern kommer en runda först.
    Ha en fortsatt skön vecka!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  6. Så fint du har fått det, ser hemtrevligt ut!
    Det mesta är borta, bara belysning kvar men den åker nu också:)
    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Vad härligt med de sålda reportagen!
    Här är julen undanstädad, tidigare än vanligt... tror det beror på den försvunna vintern. Tö och plusgrader är mer vårkänslor!
    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  8. Kul att du är tillbaka! Jag har tänkt på dig. Stolarna i köket är snygga som de är, tycker jag. Min moster har likadana och de påminner mig om kanelbullefika.

    SvaraRadera